A projekt megvalósításának fontosabb lépései:
- A projekt hivatalos elfogadása az Irányító Hatóság részéről: 2008. augusztus 7.
- Támogatási szerződés aláírása: 2008. október 16.
- A pályázat elfogadása az Európai Bizottság által: 2009. június 19.
- Szükséges ingatlanok megvásárlása: 2009. szeptember
- Eddig igényelt támogatás: 183 millió Ft. (PIU költség, PR szolgáltatás, mérnök szolgáltatás, terület vásárlások, közbeszerzési tanácsadók költsége, közbeszerzési eljárások közzétételi költsége)
- A projekt létesítményeinek átadására 2013. II. negyedévében kerülhet sor (szakaszos átadások)
- A teljes pénzügyi és projektzárás 2013. II. félévére várható.
- A projekthez kapcsolódó két szolgáltatási szerződés megkötésére irányuló közbeszerzési eljárások eredményesen lezárultak, a PR tevékenységet a Monday-Berg Konzorcium (szerződött összeg: 170 millió Ft), míg a mérnök felügyeleti tevékenységet a Főber Zrt. és a Metróber Kft. Konzorciuma végzi (szerződött összeg: 138 millió Ft).
- Az átrakóállomásokat, hulladékudvarokat és gyűjtőszigeteket érintő építési közbeszerzés (2 314 730 millió Ft) ajánlati felhívása megjelent, az ajánlatok bontására és értékelésére 2011 júniusában , a szerződéskötésre 2011 júliusában kerül sor.
- A 3 helyszínen megvalósuló (Kökény, Barcs, Marcali) hulladékkezelő központok létesítésére (8 974 276 millió Ft) irányuló közbeszerzés kiírására 2011 nyarán kerülhet sor.
A projekthez kapcsolódó mobil eszközök beszerzése egy eszközbeszerzési tender
(5 033 861 millió Ft) keretében kerül kiírásra, 2011 második felében.